Betalingsachterstand

Wanneer wordt het maandbedrag van mijn rekening afgeschreven?

Het verschuldigde maandbedrag wordt afgeschreven op de op één na laatste werkdag van de maand.

Wat is het rekeningnummer van ELQ Hypotheken?

Ons IBAN nummer is NL63ABNA0463292766
Bank: ABN AMRO Bank
BIC: ABNANL2A

Tenaamstelling: Stichting ELQ Ontvangsten

Waarom is mijn maandtermijn hoger dan jullie per brief hebben aangekondigd?

Wij zijn bij het afsluiten van de hypotheek met u overeengekomen dat wij maandelijks rond de één na laatste werkdag van de maand de hypotheektermijn automatisch van uw rekening incasseren. Als deze incasso niet lukt en de hypotheektermijn is niet voor de 1e dag van de nieuwe maand door ons ontvangen dan brengen wij de wettelijke rente in rekening. De actuele hoogte van de wettelijke rente kunt u onder meer vinden op de website van de Rijksoverheid.

Mijn hypotheektermijn wordt niet automatisch geïncasseerd. Wat moet ik doen?

Als uw maandtermijn niet automatisch geïncasseerd wordt op de één na laatste werkdag van de maand, dan heeft u daarover bericht ontvangen. U dient in dit geval zelf zorg te dragen voor een tijdige betaling van uw maandtermijn. Om geen vertragingsrente te moeten betalen dient u er voor te zorgen dat het bedrag uiterlijk de laatste werkdag van de maand op onze rekening is bijgeschreven. Mocht het voor u onduidelijk zijn waarom er niet wordt geïncasseerd dan kunt u natuurlijk altijd telefonisch contact met ons opnemen.

Ik heb financiële problemen of verwacht financiële problemen in de nabije toekomst, bijvoorbeeld door COVID-19. Wat moet ik doen?

Indien u financiële problemen heeft of deze verwacht, neemt u dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met ons op. Wij kunnen dan samen met u de mogelijke oplossingen bespreken.
Klik hier voor onze informatiepagina over Corona / COVID-19.

Heeft u een vraag over een betalingsachterstand?

T: 088 – 205 64 21 (bereikbaar van 09.00 uur tot 17.30 uur)
Email : bijzonder.beheer@elqservicing.nl